viernes, 10 de enero de 2014

VALL DE CAMPRODON . PUJADA A L’ERMITA DE SANT ANTONI.

No poso data , doncs hi he anat unes 8 vegades.

Las fotos que he posat són d’una pujada amb l’amic Franco Cenerelli el 8/5/2012.

La pujada a sant Antoni és una de les sortides clàssiques de Camprodon. S'hi puja per la seva festa el mes de juny, on s'hi fa un aplec. Hi pugen la gent de l'associació d'Amics de Sant Antoni que ha recuperat l'ermita, hi puja gent a fer-hi un dinar o sopar, hi puja gent en bicicleta, hi puja gent corrent...
La seva vista és de les millors de la vall. Potser la millor per tenir una visió d'aquesta.
La pujada pel mig del bosc té racons ombrívols immillorables. La baixada per la carretera és molt suau.

Descripció de l'itinerari
Sortiu del desviament de la carretera de Coll d'Ares a Camprodon, on hi ha l'indicador que diu "sender a Sant Antoni". El camí puja per sobre els camps per entrar definitivament dins el bosc. En ser un sender local, les marques són vermelles. La pujada és força constant i no té cap dificultat, tot i que puja. Dins el bosc hi han racons on la vegetació arriba a construir túnels de fulles. Al final del bosc, la pujada és una mica més forta.

ITINERARI I TEMPS:

ANADA: 1h.

-Pla de Bonaire 1245 m. 1,55 km 35'
 El camí s'agafa una mica a la dreta.
-Sant Antoni 1345 m. 2,01 km 48'-60’
MOLT PERÒ MOLT DURA LA PUJADA

Doneu la volta al recinte per veure tota la vista. Si esteu al cas, veureu el massís del Canigó, així con Sant. Pau de Segúries, La Ral, Cavallera, Camprodon, Llanars, La Roca, Abella, Vilallonga, Tregurà i Molló. Per tornar, refeu el camí fins el Pla de Bonaire o bé baixeu fins el coll que hi ha entre St. Antoni i les antenes i d'aquí al pla.

TORNADA: 1h45’ per un altre cantó per on es pot pujar amb cotxe i ara toca tot baixada.

-Pla de Bonaire 1260 m. 2,40 km 56'
Seguiu la carretera que baixa a Camprodon
-Coll 1155 m. 3,56 km 1h 10'
-Els Oms 1095 m. 4,21 km 1h 18'

Quan trobeu un encreuament que va a la Creueta, deixeu la carretera per entrar al recinte del monument a Cèsar A.Torras. C.A.Torras fóu un pioner en la divulgació de rutes per caminar a Catalunya. Hi ha una guia sobre la Vall de Camprodon feta per ell (1902). De les escales del monument surt un petit camí que va directe a la font.

-Font del Boix. 1015 m. 5,11 km 1h 27'
 Seguiu la carretera fins el trencant de la Font de Sant Patllari i que entra al camp de golf.
-Font del Botàs 960 m. 6,0 km 1h 33'
-Rotonda de Can Pascal 955 m. 6,6 km 1h 42'

Ja som a Camprodon. TOTAL= 2h45’

EXCURSIÓ PRECIOSA QUE HE FET UNES 8 VEGADES.